DOI - Mendel University Press

DOI identifiers

DOI: 10.11118/978-80-7509-832-0-0145

ZKOUMÁNÍ PROBLEMATIKY VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ A UČEBNIC V ODBORNÉM TECHNICKÉM VZDĚLÁVÁNÍ

Pavel Pecina

The article is focused on the hitherto insufficiently researched issue of teaching materials and textbooks in vocational technical education at secondary schools in the Czech Republic. The first part is devoted to important theoretical background of the problem. In the next part, attention is paid to the research of teaching materials and textbooks in vocational technical education at secondary schools in the Czech Republic.

Keywords: teaching materials, textbooks, textbooks in technical education, textbook research

pages: 145-152, online: 2022



References

  1. Antošová, M. & Davídek, V. Číslicová technika. České Budějovice: KOPP.
  2. Banýr, J. (2005). Jak se měnila výuka chemie na základní škole v posledních deseti letech. In: Obory ve škole. Metaanalýza empirických poznatků oborových didaktik matematiky, chemie, výtvarné výchovy, hudební výchovy a výchovy ke zdraví z let 1990-2004 (s. 89-110). Praha: PedF UK.
  3. Bezděk, M. (2005). Elektronika I. České Budějovice: Kopp.
  4. Blahovec, A. (2016). Elektrotechnika I (Šesté, nezměněné vydání). Praha: Informatorium.
  5. Blažej, P. (2011). Výzkum ideologičnosti učebnic občanské výchovy: prezentace metodologických nástrojů In: Janík, T., Najvar, P., & Kubiatko, M. et al. (2011). Kvalita kurikula a výuky: výzkumné přístupy a nástroje.Brno: PdF MU.
  6. Digitální materiály pro výuku. Technické obory. Dostupné z: https://www.dumy.cz/vyhledavani?vzdelavani=DB&nazev=technicke-obory
  7. Digitální materiály pro výuku. Dostupné z: https://www.dumy.cz/
  8. Elektronické učebnice. Dostupně z: https://www.soubosonohy.cz/e-knihovna
  9. Greger, D. (2006). Přehled výzkumů učebnic v zahraničí. In: Maňák, J., & Klapko, D., Učebnice pod lupou (s. 23-32). Brno: Paido.
  10. Höfer, G. et al. (2005). Výuka fyziky v širších souvislostech - názory žáků. Plzeň: PdF ZČU.
  11. Inovace VOV. Projekty inovace vyššího odborného vzdělávání. Dostupné z: https://www.vovcr.cz/portal/suite/24
  12. Informatické myšlení. Dostupné z: https://www.imysleni.cz/ucebnice
  13. Janoušková, E. (2008). Analýza učebnic zeměpisu. Disertační práce. Brno: PdF MU.
  14. Johnsen, E. B. (1997). In: the Kaleidoskop. Textbook Theory and Textbook Research. In: Selander, S. (ed), Textbooks and Educational Media. Collected Papers 1991-1995 (s. 25-44). Stockholm: IARTEM. Jansen, H., & Rötter, H. (2004). Informační a telekomunikační technika. Praha: Europa Sobotáles.
  15. Kesl, J. (2004). Elektronika I - analogová technika. Praha: Ben.
  16. Klimeš, C. et al. (2008). Informatika. Nitra: Enigma Publishing s.r.o.
  17. Knecht, P., & Janík, T. (2008). Učebnice z pohledu pedagogického výzkumu. Brno: Paido.
  18. Kříž, P. (2019). Create your own mobile app. Sokolnice: SOŠ Sokolnice.
  19. Kříž, P. (2020). Lehký úvod do jazyka C. Sokolnice: SOŠ Sokolnice.
  20. Lepil, O. (2010). Teorie a praxe tvorby výukových materiálů. Olomouc: UP.
  21. Mazáčová, N. (2014). Vybrané problémy obecné didaktiky. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta.
  22. Mikk, J. (2000). Textbook: Research and Writing. Frankfurt am Main: Peter Lang GmbH.
  23. Naňák, J., & Klapko, D. (2006). Učebnice pod lupou. Brno: Paido.
  24. Maňák, J., & Knecht, P. (2007). Hodnocení učebnic. Brno: Paido.
  25. Pešková, K. (2012). Vizuální prostředky pro výuku reálií v učebnicích němčiny. Brno: Masarykova univerzita. Go to original source...
  26. Průcha, J. (1998). Učebnice: teorie a analýza edukačního média. Brno: Paido.
  27. Průcha, J. (2017). Moderní pedagogika. Šesté aktualizované a doplněné vydání. Praha: Portál.
  28. Roubal, P. (2010). Informatika a výpočetní technika pro střední školy. Brno: Computer Press.
  29. Skalková, J. (2007). Obecná didaktika. Praha: GRADA.