
DOI: 10.11118/978-80-7509-832-0-0245
VÝUKOVÁ OPORA PRO PŘEDMĚT DATABÁZOVÉ SYSTÉMY ZPRACOVANÁ METODOU MICROLEARNING
- Pavel Turčínek, Cyril Klimeš, Radim Farana
Příspěvek prezentuje základní principy tvorby učebních textů vytvořených metodou microlearning, která je uzpůsobena současným elektronickým zařízením a osobním komunikátorům. Příklady různých typů mikroúloh, kterých jsou pro jeden předmět použity řádově stovky, vychází z vytvořeného učebního textu pro oblast databázových systémů. Vytvořený učební text byl využit ve výuce na řešitelském pracovišti a příspěvek prezentuje první dosažené výsledky a výsledky jak kvalitativního, tak kvantitativního výzkumu uskutečněného mezi studenty předmětu. Kvalita a využitelnost vytvořeného učebního textu byly prokázány, ale ukázalo se, že zatím není vhodné používat učební texty vytvořené technologií microlearningu jako jedinou učební oporu pro studenty.
Klíčová slova: microlearning, učební text, databázové systémy
stránky: 245-254, online: 2022
Reference
- Beaudin, J. S., Intille, S. S., Munguia Tapia, E., Rockinson, R. & Morris, M. E. (2007). Context-Sensitive Microlearning of Foreign Language Vocabulary on a Mobile Device. In: Schiele, B. et al. (ed.) Ambient Intelligence. AmI 2007. Lecture Notes in Computer Science, vol 4794. Springer, Berlin, Heidelberg. https://doi.org/10.1007/978-3-540-76652-0_4
Přejít k původnímu zdroji...
- Edge, D., Searle, E., Chiu, K., Zhao, J. & Landay, J. A. (2011). MicroMandarin. In: Proceedings of the 2011 annual conference on Human factors in computing systems - CHI '11(s. 3169). New York, New York, USA: ACM Press. https://doi.org/10.1145/1978942.1979413
Přejít k původnímu zdroji...
- Gabrielli S., Kimani S. & Catarci T. (2006) The design of microlearning experiences: A research agenda (on microlearning). In: Hug, T., Lindner, M. & Bruck, P. A. (Ed.), Microlearning: emerging concepts, practices and technologies after e-learning, Proceedings of microlearning. Proceedings of Microlearning Conference 2005: Learning & Working in New Media (s. 45-53), Innsbruck, Austria: Innsbruck University Press.
- Giurgiu, L. (2017). Microlearning an evolving elearning trend. Scientific Bulletin, 22(1), 18-23. https://doi.org/10.1515/bsaft-2017-0003
Přejít k původnímu zdroji...
- Kazimovich, Z. M. (2012). Learning MATLAB and MuPAD using microlearning. In 9th International Conference on Electronics Computer and Computation (ICECCO 2012), Ankara, TURKEY, NOV 01-03, 2012.
- Kostolányová, K. (2012). Teorie adaptivního e-learningu. Ostrava, Ostravská univerzita v Ostravě.
- Skalka J., et al. (2021). Conceptual Framework for Programming Skills Development Based on Microlearning and Automated Source Code Evaluation in Virtual Learning Environment. Sustainability, 13, 3293. https://doi.org/10.3390/su13063293
Přejít k původnímu zdroji...
- Turčínek, P. (2018). Databázové systémy a návrh databází. Brno: Mendelova univerzita v Brně. Dostupné z: https://emendelu.publi.cz/book/526-databazove-systemy-a-navrh-databazi
- Webová stránka projektu Work-based Learning in Future IT Professionals (Grant. no. 2018-1-SK01-KA203-046382), https://www.fitped.eu
- Zhamanov, A. & Zhamapor, M. (2013). Computer Networks teaching by microlearning principles. In: International Conference on Science and Engineering in Mathematics, Chemistry and Physics (ScieTech). Jakarta, INDONESIA, JAN 24-25, 2013.
Přejít k původnímu zdroji...