
DOI: 10.11118/978-80-7509-904-4-0277
THE 'KAMIEŃ' EDUCATIONAL PAVILION IN WARSAW AS A PLACE OF PRO-ENVIRONMENTAL ACTIVATION OF THE URBAN COMMUNITY
- Kinga Kimic, Magdalena Wolska
Akce zaměřené na environmentální výchovu mají zásadní význam pro zvyšování povědomí obyvatel měst o jejich životě a udržitelném fungování. Cílem článku bylo identifikovat akce pořádané v roce 2022 (po období pandemie covid-19) ve varšavském vzdělávacím pavilonu "Kamień" (Kámen) - místě moderního vzdělávání a místních aktivit v oblasti popularizace znalostí o přírodě, boje proti klimatickým změnám, posilování povědomí a dobrých proenvironmentálních návyků obyvatel města. Na základě analýzy dat získaných z Facebooku byly identifikovány dokončené události (65) a následně byly rozlišeny ty, které se týkaly ochrany přírody, městské zeleně a zahradničení (37), aby bylo možné určit sociální preference v oblasti environmentální výchovy. Největší počet akcí se týkal těch, které byly zařazeny do kategorie vzdělávacích workshopů (23), a největší počet zájemců na Facebooku byly vzdělávací vycházky a pikniky pořádané v přírodě. Získané výsledky ukazují na velké potřeby obyvatel Varšavy, pokud jde o rozšíření jak teoretických znalostí pro zvýšení ekologického povědomí, tak o získání praktických dovedností užitečných pro podporu jejich proenvironmentálních aktivit ve městě.
Klíčová slova: environmental education, educational centre, sustainable society, sustainable city, Warsaw
stránky: 277-281, Publikováno: 2023, online: 2023
Reference
- United Nations. 2017. Education for Sustainable Development Goals. Learning Objectives, 2017, United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization, Paris. ISBN 978-92-3-100209-0
- Kimic, K., Maksymiuk, G., Suchocka, M. (2019). The application of New Technologies in Promoting a Healthy Lifestyle: Selected Examples. Bulletin of Geography. Socio-economic Series, 43, 121-130. DOI: http://doi.org/10.2478/bog-2019-0008
Přejít k původnímu zdroji...
- Kimic, K., Ostrysz, K. (2021). Assessment of Blue and Green Infrastructure Solutions in Shaping Urban Public Spaces - Spatial and Functional, Environmental, and Social Aspects. Sustainability, 13(19), 11041. DOI: https://doi.org/10.3390/su131911041
Přejít k původnímu zdroji...
- McKenzie, M. D. (2000). How are adventure education program outcomes achieved? A review of the literature. Australian Journal of Outdoor Education, 5, 19-27. DOI: https://doi.org/10.1007/BF03400637
Přejít k původnímu zdroji...
- Martin, A. J., Leberman, S. I. (2005). Personal learning or prescribed educational outcomes: A case study of the Outward Bound experience. Journal of Experiential Education, 28(1), 44-59. DOI: https://doi.org/10.1177/105382590502800106
Přejít k původnímu zdroji...
- Paul, J., Magee, L., Scerri, A., Steger, M. B. (2015). Urban Sustainability in Theory and Practice: Circles of Sustainability, Routledge, London, UK. ISBN 9781138025738
- Pawilon edukacyjny 'Kamień', 30.09.2022 [online]. Accessed: https://warszawa19115.pl/web/guest/-/pawilon-edukacyjny-kamien [Accessed: 15. 03. 2023].
- Potyrała, K., Walosik, A. (2005). Tendencje w edukacji środowiskowej na tle współczesnych zmian społeczno-kulturowych, In: Cichy, D. (ed.). Edukacja środowiskowa wzmocnieniem zrównoważonego rozwoju, Instytut Badań Edukacyjnych, WSP ZNP, Warszawa, pp. 51-57.
- Prensky, M. (2001). Digital Natives, Digital Immigrants. Part 1. On the Horizon, 9(5), 1-6. DOI: https://doi.org/10.1108/10748120110424816
Přejít k původnímu zdroji...
- Sobczyk, W. (2003). Edukacja ekologiczna i prozdrowotna. Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków. ISBN 83-7271-041-4
- Wals, A. E. J., Geerlin-Eijiff, F., Hubeek, F., van der Kroon, S., Vader, J. (2008). All mixed up? Instrumental and emancipatory learning toward a more sustainable world: Considerations for EE policymakers. Applied Environmental Education & Communication, 7(3), 55-65. DOI: https://doi.org/10.1080/15330150802473027
Přejít k původnímu zdroji...