DOI - Vydavatelství Mendelovy univerzity v Brně

Identifikátory DOI

DOI: 10.11118/978-80-7509-957-0-0097

HOW PARENTS FOSTER SUCCESSFUL FOUNDERS

Alexander Roth1, Ivana Blažková2
1 Faculty of Business and Economics, Mendel University in Brno, Zemědělská 1, 613 00 Brno, Czech Republic
2 Faculty of Regional Development and International Studies, Mendel University in Brno, Zemědělská 1, 613 00 Brno, Czech Republic

Účelem tohoto výzkumu bylo zjistit, do jaké míry přispěl vliv rodičů k úspěchu prvního podnikání jejich potomků. Vzorek studie zahrnoval případovou studii 20 technologicky založených start-upů působících v Německu. Pro sběr a analýzu dat byly použity kvalitativní metody; polostrukturované rozhovory jako výzkumný nástroj a odpovědi byly analyzovány pomocí obsahové analýzy. Hlavní zjištění byla, že rodina měla významný vliv na úspěch start-upu v Německu a méně žen než mužských podnikatelů se zapojilo do start-upu, což obojí odpovídá dřívějšímu výzkumu. Nová zjištění zahrnovala, že rodiče, kteří nebyli podnikateli, měli také podstatný vliv na úspěšnost start-upu a že rodiče podporovali rozvoj praktických dovedností souvisejících s komunikací, networkingem a soutěživostí. Hlavním omezením studie byl malý vzorek, takže jsou doporučeny další studie s velkými reprezentativními vzorky, aby se tato zjištění potvrdila.

Klíčová slova: entrepreneurship, start-up, parental influence, success

stránky: 97-105, online: 2023



Reference

  1. BUCHOLZ, K. (2022): Global Unicorn Herd Now Counts 1,000+ Companies. Retrieved from: https://www.statista.com/chart/27266/unicorns-by-country-world-map/
  2. CARDELLA, G., SANCHEZ, B., GARCIA, J. (2020): Entrepreneurship and Family Role: A Systematic Review of a Growing Research. Frontiers in Psychology,10(2939), 1-17. Přejít k původnímu zdroji...
  3. CEDEFOP. (2018): Germany: start-ups - a driving force for growth and competition. Retrieved from https://www.cedefop.europa.eu/en/news-and-press/news/germany-start-ups-driving-force-growth-and-competition
  4. ENGLE, R., SCHLAEGEL, C., DELANOE, S. (2011): The Role of Social Influence, Culture, and Gender on Entrepreneurial Intent. Journal of Small Business & Entrepreneurship, 24(4), 471-492. Přejít k původnímu zdroji...
  5. European StartUp Monitor (2016): European StartUp Monitor: 2016. Germany: European StartUp Network.
  6. FALCK, O., HEBLICH, S., LÜDEMANN, E. (2009): Identity and entrepreneurship. Munich: Center for Economic Studies and ifo Institute (CESifo), CESifo Working Paper, No. 2661, Přejít k původnímu zdroji...
  7. FRITSCH, M., RUSAKOVA, A. (2012): Self-employment after socialism: Intergenerational links, entrepreneurial values, and human capital. Berlin: Deutsches Institut für Wirtschaftsforschung (DIW), SOEP papers on Multidisciplinary Panel Data Research, No. 456. Přejít k původnímu zdroji...
  8. GARTNER, W. (1989): Who Is an Entrepreneur?" Is the Wrong Question. Entrepreneurship Theory & Practice, Summer, 46-67. Přejít k původnímu zdroji...
  9. GIULIANI, R. (2019): The Soul of a Start-Up. Harvard Business Review, 97(4), 85-91.
  10. Hisrich, R. (1986): The woman Entrepreneur: A comparative analysis. Leadership & Organisation Development Journal, 7(2), 8-16. Přejít k původnímu zdroji...
  11. JURGENS, J. (2022, May 12): How startups drive economic recovery while growing responsibly. Retrieved from: https://www.weforum.org/agenda/2022/05/how-startups-help-drive-economic-recovery-and-growth/
  12. KERR, S., KERR, W., XU, T (2017): Personality Traits of Entrepreneurs: A Review of Recent Literature. Harvard Business School. Working Paper 18-047. Přejít k původnímu zdroji...
  13. KOLLMANN, T. (2019): E-Entrepreneurship: Grundlagen der Unternehmensgründung in der Digitalen Wirtschaft. (7th ed.). Wiesbaden: Springer. Přejít k původnímu zdroji...
  14. LEVINE, R., RUBINSTEIN, Y. (2017): Smart and Illicit: Who Becomes an Entrepreneur and Do They Earn More? The Quarterly Journal of Economics, 132(2), 963-1018. Přejít k původnímu zdroji...
  15. LUGER, M., KOO, J. (2005): Defining and Tracking Business Start-Ups. Small Business Economics, 24(1), 17-28. Přejít k původnímu zdroji...
  16. MAKRS, G. (2021, January 31): Entrepreneurs are great, but it's mom and dad who gave them their start. The Guardian. Retrieved from https://www.theguardian.com/business/2021/jan/31/small-business-entrepreneurs-success-parents
  17. MARINOVA, P. (2016, September 15): 18 Under 18: Meet the Young Innovators Who Are Changing the World. Retrieved from https://fortune.com/2016/09/15/18-entrepreneurs-under-18-teen-business/
  18. MAYRING, P. (2014): Qualitative content analysis: theoretical basic procedures and software solution. Retrieved from https://www.ssoar.info/ssoar/bitstream/handle/document/39517/ssoar-2014-mayring-Qualitative_content_analysis_theoretical_foundation.pdf
  19. RITCHIE, J., LEWIS, J. (2013): Qualitative Research Practice (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
  20. RUDNIKA, J. (2021, July 10): Distribution of the founders of startups in Germany until 2019, by age group. Retrieved from https://de.statista.com/statistik/daten/studie/573534/umfrage/verteilung-der-gruender-von-startups-in-deutschland-nach-altersgruppen/
  21. SAUNDERS, M., LEWIS, P., Thornhill, A. (2015): Research Methods for Business Students (7th ed.). Harlow: Pearson.
  22. STARTUPDETECTOR. (2020): Startupdetector report 2020. Berlin: Startupdetector UG.
  23. YIN, R. (2018): Case Study Research and Applications: Design and Methods. (6th ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.