DOI - Vydavatelství Mendelovy univerzity v Brně

Identifikátory DOI

DOI: 10.11118/978-80-7509-963-1-0273

RECREATIONAL USE OF LAND: UNVEILING THE MODERN FRONTIER OF OUTDOOR ADVENTURE – GEOCACHING

Stanislav Azor1, Michal Marko2, Štefan Adamčák3
1 Institute of Physical Education and Sports, Technical University in Zvolen, Slovak Republic
2 Faculty of Performing Arts, Academy of Arts in Banská Bystrica, Slovak Republic
3 Faculty of Arts, Matej Bel University in Banská Bystrica, Slovak Republic

Pedagogové hrají důležitou (klíčovou) roli při seznamování studentů s novým outdoorovým dobrodružstvím - Geocachingem; nicméně pedagogové (mnozí) nemusí mít povědomí o novém outdoorovém dobrodružství a/nebo jim chybí školení (zdroje) pro začlenění Geocachingu do výuky. Z tohoto důvodu studenti přicházejí o možnost (mohou) objevovat moderní hranici outdoorového dobrodružství; proto byla tato studie zaměřena na zkoumání povědomí a míry zapojení studentů do moderní hranice outdoorového dobrodružství - Geocachingu. Dotazník (nástroj) se 4 otázkami byl prováděn 4 měsíce jako prostředek zkoumání povědomí a úrovně zapojení 1464 studentů do moderní hranice outdoorového dobrodružství - Geocachingu. Geocaching zná 32,04 % studentů (p ˂ .01; n = 470) a 400 (27,32 %) studentů je s Geocachingem obeznámeno (p ˂ .01). Aplikaci nezná 56,90 % studentů, kteří ji používají (p ˂ .01; n = 832). Z hlediska nedostatečného povědomí a seznámení se s Geocachingem u studentů by měly být podniknuty iniciativy (snahy) o jeho propagaci jako dostupného a vzrušujícího outdoorového dobrodružství. Odhalením moderní hranice outdoorového dobrodružství - Geocachingu - mohou studenti objevit nové způsoby učení, poznávání a zábavy v přírodě.

Klíčová slova: awareness, educators, level of involvement, students

stránky: 273-276, Publikováno: 2024, online: 2024



Reference

  1. Adamčák, Š, Marko, M., Bartík, P. (2023). Physical (In)Activity Gender Gap of Slovak Non-athlete Adolescents. Phys. Educ. Theory Method., 23(2): 283-289. Přejít k původnímu zdroji...
  2. Adamčák, Š, Marko, M., Nemcová, L., Kollár, R., Azor, S. (2023). Satisfaction Rate of Leisure Time in Adolescents of Slovakia. Tre. Sport Sci., 30(3): 93-99.
  3. Azor, S., Marko, M., Adamčák, Š. (2023). Adolescents' Smartphone Usage in Active Recreation and Natural Environment. Public Recreation and Landscape Protection - with Environment Hand in Hand? Brno, Czechia., May 9-11, 2023. Přejít k původnímu zdroji...
  4. Battista, R., West, S., Mackenzie, S., Son, J. (2016). Is This Exercise? No, It's Geocaching! Exploring Factors Related to Aspects of Geocaching Participation. J. Park Recreat. Adm., 34(2): 30-48. Přejít k původnímu zdroji...
  5. Čipková, E., Karolčík, Š., Fuchs, M., Vaněková, H. (2024). Slovak Science Tea-chers' Tpack and Their Attitudes Toward Educational Technologies. J. Sci. Tea. Edu., 1(1): 1-27. Přejít k původnímu zdroji...
  6. Harriss, D., Jones, C., MacSwe, A. (2020). Ethical Standards in Sport, Exercise Science Research: 2022 Update. Int. J. Sports Med., 43(13): 1065-1070. Přejít k původnímu zdroji...
  7. Hartl, D. (2006). "Gps und Geocaching als Medium der Umweltbildung". Lernen mit Geoinformationen., 1(1): 70-78.
  8. Hellgren, M., Stewart, K., Sullivan, P. (2014). "Student Experiences of Geocaching: Exploring Possibilities for Science Education". Nordic Research Symposium on Sci-ence Education. Helsinki, Finland., June 4-6, 2014.
  9. Ihamäki, J. (2012). Geocaching: (Interactive Communication Channels Around the Game). Eludamos J. Comput. Game Cult., 6(1): 133-152. Přejít k původnímu zdroji...
  10. Knežek, G., Cox, M., Brummelhuis, T., Voogt, M., Knežek, D. (2013). "Under Which Conditions Does Ict Have Positive Effects on Teaching and Learning?" Call to Action. J. Comput. Assist. Learn., 29(1): 4-14. Přejít k původnímu zdroji...
  11. Lo, B. (2010). Gps and Geocaching in Education. Iste: Usa.
  12. Nemec, M., Adamčák, Š. (2012). Awareness of Primary School Students About Global Positioning System and Navigating Game Geocaching in Chosen Towns and Communities of Eastern Slovakia. Stud. Sport., 10(2): 2-10.
  13. Hara, K. (2005). Understanding Geocaching Practices and Motivations. - 2008 Conference on Human Factors. Florence, Italy., April 5-10, 2008.
  14. Referowská-Chodák, E. (2020). Geocaching in Education - Review of Interna-tional Experiences, Part 3. Organization of Classes. For. Res. Pap., 80(3): 122-132. Přejít k původnímu zdroji...
  15. Schlatter, B., Hurd, A. (2005). Geocaching: 21st - Century Hide-and-Seek. J. Phys. Educ. Recreat. Dance., 76(7):28-32. Přejít k původnímu zdroji...
  16. Turhan, N. (2020). Pearson's Chi-Square Tests. Educ. R. Rev., 15(9): 575-580. Přejít k původnímu zdroji...
  17. Zemko, M., Vitézová, Z., Jakab I. (2016). Geocaching as Means of Moderniza-tion of Educational Process. Proceedings of European Conference on e-Learn-ing., 1(1): 710-718.