
DOI: 10.11118/978-80-7509-963-1-0273
RECREATIONAL USE OF LAND: UNVEILING THE MODERN FRONTIER OF OUTDOOR ADVENTURE – GEOCACHING
- Stanislav Azor1, Michal Marko2, Štefan Adamčák3
- 1 Institute of Physical Education and Sports, Technical University in Zvolen, Slovak Republic
- 2 Faculty of Performing Arts, Academy of Arts in Banská Bystrica, Slovak Republic
- 3 Faculty of Arts, Matej Bel University in Banská Bystrica, Slovak Republic
Pedagogové hrají důležitou (klíčovou) roli při seznamování studentů s novým outdoorovým dobrodružstvím - Geocachingem; nicméně pedagogové (mnozí) nemusí mít povědomí o novém outdoorovém dobrodružství a/nebo jim chybí školení (zdroje) pro začlenění Geocachingu do výuky. Z tohoto důvodu studenti přicházejí o možnost (mohou) objevovat moderní hranici outdoorového dobrodružství; proto byla tato studie zaměřena na zkoumání povědomí a míry zapojení studentů do moderní hranice outdoorového dobrodružství - Geocachingu. Dotazník (nástroj) se 4 otázkami byl prováděn 4 měsíce jako prostředek zkoumání povědomí a úrovně zapojení 1464 studentů do moderní hranice outdoorového dobrodružství - Geocachingu. Geocaching zná 32,04 % studentů (p ˂ .01; n = 470) a 400 (27,32 %) studentů je s Geocachingem obeznámeno (p ˂ .01). Aplikaci nezná 56,90 % studentů, kteří ji používají (p ˂ .01; n = 832). Z hlediska nedostatečného povědomí a seznámení se s Geocachingem u studentů by měly být podniknuty iniciativy (snahy) o jeho propagaci jako dostupného a vzrušujícího outdoorového dobrodružství. Odhalením moderní hranice outdoorového dobrodružství - Geocachingu - mohou studenti objevit nové způsoby učení, poznávání a zábavy v přírodě.
Klíčová slova: awareness, educators, level of involvement, students
stránky: 273-276, Publikováno: 2024, online: 2024
Reference
- Adamčák, Š, Marko, M., Bartík, P. (2023). Physical (In)Activity Gender Gap of Slovak Non-athlete Adolescents. Phys. Educ. Theory Method., 23(2): 283-289.
Přejít k původnímu zdroji...
- Adamčák, Š, Marko, M., Nemcová, L., Kollár, R., Azor, S. (2023). Satisfaction Rate of Leisure Time in Adolescents of Slovakia. Tre. Sport Sci., 30(3): 93-99.
- Azor, S., Marko, M., Adamčák, Š. (2023). Adolescents' Smartphone Usage in Active Recreation and Natural Environment. Public Recreation and Landscape Protection - with Environment Hand in Hand? Brno, Czechia., May 9-11, 2023.
Přejít k původnímu zdroji...
- Battista, R., West, S., Mackenzie, S., Son, J. (2016). Is This Exercise? No, It's Geocaching! Exploring Factors Related to Aspects of Geocaching Participation. J. Park Recreat. Adm., 34(2): 30-48.
Přejít k původnímu zdroji...
- Čipková, E., Karolčík, Š., Fuchs, M., Vaněková, H. (2024). Slovak Science Tea-chers' Tpack and Their Attitudes Toward Educational Technologies. J. Sci. Tea. Edu., 1(1): 1-27.
Přejít k původnímu zdroji...
- Harriss, D., Jones, C., MacSwe, A. (2020). Ethical Standards in Sport, Exercise Science Research: 2022 Update. Int. J. Sports Med., 43(13): 1065-1070.
Přejít k původnímu zdroji...
- Hartl, D. (2006). "Gps und Geocaching als Medium der Umweltbildung". Lernen mit Geoinformationen., 1(1): 70-78.
- Hellgren, M., Stewart, K., Sullivan, P. (2014). "Student Experiences of Geocaching: Exploring Possibilities for Science Education". Nordic Research Symposium on Sci-ence Education. Helsinki, Finland., June 4-6, 2014.
- Ihamäki, J. (2012). Geocaching: (Interactive Communication Channels Around the Game). Eludamos J. Comput. Game Cult., 6(1): 133-152.
Přejít k původnímu zdroji...
- Knežek, G., Cox, M., Brummelhuis, T., Voogt, M., Knežek, D. (2013). "Under Which Conditions Does Ict Have Positive Effects on Teaching and Learning?" Call to Action. J. Comput. Assist. Learn., 29(1): 4-14.
Přejít k původnímu zdroji...
- Lo, B. (2010). Gps and Geocaching in Education. Iste: Usa.
- Nemec, M., Adamčák, Š. (2012). Awareness of Primary School Students About Global Positioning System and Navigating Game Geocaching in Chosen Towns and Communities of Eastern Slovakia. Stud. Sport., 10(2): 2-10.
- Hara, K. (2005). Understanding Geocaching Practices and Motivations. - 2008 Conference on Human Factors. Florence, Italy., April 5-10, 2008.
- Referowská-Chodák, E. (2020). Geocaching in Education - Review of Interna-tional Experiences, Part 3. Organization of Classes. For. Res. Pap., 80(3): 122-132.
Přejít k původnímu zdroji...
- Schlatter, B., Hurd, A. (2005). Geocaching: 21st - Century Hide-and-Seek. J. Phys. Educ. Recreat. Dance., 76(7):28-32.
Přejít k původnímu zdroji...
- Turhan, N. (2020). Pearson's Chi-Square Tests. Educ. R. Rev., 15(9): 575-580.
Přejít k původnímu zdroji...
- Zemko, M., Vitézová, Z., Jakab I. (2016). Geocaching as Means of Moderniza-tion of Educational Process. Proceedings of European Conference on e-Learn-ing., 1(1): 710-718.