
DOI: 10.11118/978-80-7509-832-0-0145
ZKOUMÁNÍ PROBLEMATIKY VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ A UČEBNIC V ODBORNÉM TECHNICKÉM VZDĚLÁVÁNÍ
- Pavel Pecina
Článek je zaměřen na dosud nedostatečně zkoumanou problematiku výukových materiálů a učebnic v odborném technickém vzdělávání na středních školách v České republice. První část je věnována důležitým teoretickým východiskům řešené problematiky. V další části je pozornost věnována výzkumu výukových materiálů a učebnic v odborném technickém vzdělávání na středních školách v České republice.
Klíčová slova: výukové materiály, učebnice, učebnice v technickém vzdělávání, výzkum učebnic
stránky: 145-152, online: 2022
Reference
- Antošová, M. & Davídek, V. Číslicová technika. České Budějovice: KOPP.
- Banýr, J. (2005). Jak se měnila výuka chemie na základní škole v posledních deseti letech. In: Obory ve škole. Metaanalýza empirických poznatků oborových didaktik matematiky, chemie, výtvarné výchovy, hudební výchovy a výchovy ke zdraví z let 1990-2004 (s. 89-110). Praha: PedF UK.
- Bezděk, M. (2005). Elektronika I. České Budějovice: Kopp.
- Blahovec, A. (2016). Elektrotechnika I (Šesté, nezměněné vydání). Praha: Informatorium.
- Blažej, P. (2011). Výzkum ideologičnosti učebnic občanské výchovy: prezentace metodologických nástrojů In: Janík, T., Najvar, P., & Kubiatko, M. et al. (2011). Kvalita kurikula a výuky: výzkumné přístupy a nástroje.Brno: PdF MU.
- Digitální materiály pro výuku. Technické obory. Dostupné z: https://www.dumy.cz/vyhledavani?vzdelavani=DB&nazev=technicke-obory
- Digitální materiály pro výuku. Dostupné z: https://www.dumy.cz/
- Elektronické učebnice. Dostupně z: https://www.soubosonohy.cz/e-knihovna
- Greger, D. (2006). Přehled výzkumů učebnic v zahraničí. In: Maňák, J., & Klapko, D., Učebnice pod lupou (s. 23-32). Brno: Paido.
- Höfer, G. et al. (2005). Výuka fyziky v širších souvislostech - názory žáků. Plzeň: PdF ZČU.
- Inovace VOV. Projekty inovace vyššího odborného vzdělávání. Dostupné z: https://www.vovcr.cz/portal/suite/24
- Informatické myšlení. Dostupné z: https://www.imysleni.cz/ucebnice
- Janoušková, E. (2008). Analýza učebnic zeměpisu. Disertační práce. Brno: PdF MU.
- Johnsen, E. B. (1997). In: the Kaleidoskop. Textbook Theory and Textbook Research. In: Selander, S. (ed), Textbooks and Educational Media. Collected Papers 1991-1995 (s. 25-44). Stockholm: IARTEM. Jansen, H., & Rötter, H. (2004). Informační a telekomunikační technika. Praha: Europa Sobotáles.
- Kesl, J. (2004). Elektronika I - analogová technika. Praha: Ben.
- Klimeš, C. et al. (2008). Informatika. Nitra: Enigma Publishing s.r.o.
- Knecht, P., & Janík, T. (2008). Učebnice z pohledu pedagogického výzkumu. Brno: Paido.
- Kříž, P. (2019). Create your own mobile app. Sokolnice: SOŠ Sokolnice.
- Kříž, P. (2020). Lehký úvod do jazyka C. Sokolnice: SOŠ Sokolnice.
- Lepil, O. (2010). Teorie a praxe tvorby výukových materiálů. Olomouc: UP.
- Mazáčová, N. (2014). Vybrané problémy obecné didaktiky. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta.
- Mikk, J. (2000). Textbook: Research and Writing. Frankfurt am Main: Peter Lang GmbH.
- Naňák, J., & Klapko, D. (2006). Učebnice pod lupou. Brno: Paido.
- Maňák, J., & Knecht, P. (2007). Hodnocení učebnic. Brno: Paido.
- Pešková, K. (2012). Vizuální prostředky pro výuku reálií v učebnicích němčiny. Brno: Masarykova univerzita.
Přejít k původnímu zdroji...
- Průcha, J. (1998). Učebnice: teorie a analýza edukačního média. Brno: Paido.
- Průcha, J. (2017). Moderní pedagogika. Šesté aktualizované a doplněné vydání. Praha: Portál.
- Roubal, P. (2010). Informatika a výpočetní technika pro střední školy. Brno: Computer Press.
- Skalková, J. (2007). Obecná didaktika. Praha: GRADA.