DOI - Vydavatelství Mendelovy univerzity v Brně

Identifikátory DOI

DOI: 10.11118/978-80-7509-832-0-0145

ZKOUMÁNÍ PROBLEMATIKY VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ A UČEBNIC V ODBORNÉM TECHNICKÉM VZDĚLÁVÁNÍ

Pavel Pecina

Článek je zaměřen na dosud nedostatečně zkoumanou problematiku výukových materiálů a učebnic v odborném technickém vzdělávání na středních školách v České republice. První část je věnována důležitým teoretickým východiskům řešené problematiky. V další části je pozornost věnována výzkumu výukových materiálů a učebnic v odborném technickém vzdělávání na středních školách v České republice.

Klíčová slova: výukové materiály, učebnice, učebnice v technickém vzdělávání, výzkum učebnic

stránky: 145-152, online: 2022



Reference

  1. Antošová, M. & Davídek, V. Číslicová technika. České Budějovice: KOPP.
  2. Banýr, J. (2005). Jak se měnila výuka chemie na základní škole v posledních deseti letech. In: Obory ve škole. Metaanalýza empirických poznatků oborových didaktik matematiky, chemie, výtvarné výchovy, hudební výchovy a výchovy ke zdraví z let 1990-2004 (s. 89-110). Praha: PedF UK.
  3. Bezděk, M. (2005). Elektronika I. České Budějovice: Kopp.
  4. Blahovec, A. (2016). Elektrotechnika I (Šesté, nezměněné vydání). Praha: Informatorium.
  5. Blažej, P. (2011). Výzkum ideologičnosti učebnic občanské výchovy: prezentace metodologických nástrojů In: Janík, T., Najvar, P., & Kubiatko, M. et al. (2011). Kvalita kurikula a výuky: výzkumné přístupy a nástroje.Brno: PdF MU.
  6. Digitální materiály pro výuku. Technické obory. Dostupné z: https://www.dumy.cz/vyhledavani?vzdelavani=DB&nazev=technicke-obory
  7. Digitální materiály pro výuku. Dostupné z: https://www.dumy.cz/
  8. Elektronické učebnice. Dostupně z: https://www.soubosonohy.cz/e-knihovna
  9. Greger, D. (2006). Přehled výzkumů učebnic v zahraničí. In: Maňák, J., & Klapko, D., Učebnice pod lupou (s. 23-32). Brno: Paido.
  10. Höfer, G. et al. (2005). Výuka fyziky v širších souvislostech - názory žáků. Plzeň: PdF ZČU.
  11. Inovace VOV. Projekty inovace vyššího odborného vzdělávání. Dostupné z: https://www.vovcr.cz/portal/suite/24
  12. Informatické myšlení. Dostupné z: https://www.imysleni.cz/ucebnice
  13. Janoušková, E. (2008). Analýza učebnic zeměpisu. Disertační práce. Brno: PdF MU.
  14. Johnsen, E. B. (1997). In: the Kaleidoskop. Textbook Theory and Textbook Research. In: Selander, S. (ed), Textbooks and Educational Media. Collected Papers 1991-1995 (s. 25-44). Stockholm: IARTEM. Jansen, H., & Rötter, H. (2004). Informační a telekomunikační technika. Praha: Europa Sobotáles.
  15. Kesl, J. (2004). Elektronika I - analogová technika. Praha: Ben.
  16. Klimeš, C. et al. (2008). Informatika. Nitra: Enigma Publishing s.r.o.
  17. Knecht, P., & Janík, T. (2008). Učebnice z pohledu pedagogického výzkumu. Brno: Paido.
  18. Kříž, P. (2019). Create your own mobile app. Sokolnice: SOŠ Sokolnice.
  19. Kříž, P. (2020). Lehký úvod do jazyka C. Sokolnice: SOŠ Sokolnice.
  20. Lepil, O. (2010). Teorie a praxe tvorby výukových materiálů. Olomouc: UP.
  21. Mazáčová, N. (2014). Vybrané problémy obecné didaktiky. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta.
  22. Mikk, J. (2000). Textbook: Research and Writing. Frankfurt am Main: Peter Lang GmbH.
  23. Naňák, J., & Klapko, D. (2006). Učebnice pod lupou. Brno: Paido.
  24. Maňák, J., & Knecht, P. (2007). Hodnocení učebnic. Brno: Paido.
  25. Pešková, K. (2012). Vizuální prostředky pro výuku reálií v učebnicích němčiny. Brno: Masarykova univerzita. Přejít k původnímu zdroji...
  26. Průcha, J. (1998). Učebnice: teorie a analýza edukačního média. Brno: Paido.
  27. Průcha, J. (2017). Moderní pedagogika. Šesté aktualizované a doplněné vydání. Praha: Portál.
  28. Roubal, P. (2010). Informatika a výpočetní technika pro střední školy. Brno: Computer Press.
  29. Skalková, J. (2007). Obecná didaktika. Praha: GRADA.